måndag 24 mars 2014

men en lycklig idiot


fötter, måsarna dansar på taket, det låter som de slåss, men det kan ha med våren att göra, katten lägger sin tass så försiktigt på mig och hjärtat smälter, att veta hur man gör för att vara varsam, man drar in klorna, och biter inte så hårt, det vackra levande livet, i Malmö smyger sig murgrönan upp i träden, överallt, i Mörbylånga fanns ett träd, bakom konsum med murgröna, precis innan/söder om dungen där göken gal i maj, jag gick många varv därunder med den svarta glada hunden, men aldrig att vi såg den kokoande fågeln, det skarpa vinterljuset, vårvintersolen norröver, har ett annat mjukare utfall härnere, omfamnad av det mjuka smyger jag mig genom stadsdelen i de nygräddade brödens varma ångor, såg en filminspelning häromkvällen, såg blinkande piketer igår, här finns allt, och de vänliga samariterna cyklar på ljusblå cyklar mellan hit och dit och allt är förgängligt allt är vackert och allt är nu. Nu. Nu. Nu.


jag har fått smak för förgängligheten, allt är hö, alla ska vi dö, men det är ganska mysigt när man lever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar