tisdag 7 januari 2014

x

har haft de märkligaste sånger på repeat i min hjärna
jag tappar tid och rum, jag ramlar så lätt in i nya beroenden
tvn har jag äntligen detoxat mig ifrån, från kraftigt beroende
till cold turkey,
musiken kommer och går i mitt liv
har som en sur treåring sugit mig fast vid det jag gillar, gillade
är nu en sån som ylar, åååh dem såg jag nittanhunnraföttitvåu
var det så att jag faktiskt såg Wilmer X redan 1980, var det Cute Craniums
som spelade förband i Novaskolans sporthall
under året som jag tillbragte i Tidaholm ljöd de, trummade de sig igenom
min hjärna och Björn och jag spelade i ett eget band
som vi hade under ett bord, hur många gånger jag sett dem? har jag ärligt talat
ingen som helst aning om, mina dagdrömmar till musik
ah du kan inte klå dem
jag har dansat mig igenom det svarta åttitalet till deras sånger
som ett munspelssolo var min förvirrade gång
drömde om att få coola barn, med namn som var fyllda av en massa x
Maxx, nu fick jag coola barn med mjuka namn,
små fjäderlätta självgående
och jag har ramlat tillbaka i ett gammalt beroende
jag är jag jag är den jag var den jag är här
men inte lika förvirrad, bara förundrad, jag var nåt annat,
jag var din morsa, jag var din förtrogne, jag var din arbetskamrat
jag var den som lagade all din mat,


är det konstigt att jag lyssnar på musik och äter knäckebröd
att välja välja välja
åh ett sånt härligt liv jag väljer vidbrända fiskpinnar för jag orkar fan inte
jag är en mjuk dam med soft röst som kysser de gamla katterna på de
hårda huvudena, pansarkatter, bryter sig in genom de stängda dörrarna,
dyrkar upp lås släpper ut hundar, jag är nästan halvt hundra år
jag är hånglets gudinna, jag
i denna sena timma, med våta händer närmar jag mig dig
naknare i köket än en Plura,
åh helvete vilket år det var, så konstigt allt blev hur lättad jag är
hur ensam, ny och glad jag är, jag är här jag är här
bara just
                                             här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar