fredag 29 januari 2016

lyssna lite

idag lyssnade jag på programmet Stil i P1, om att samla på foton, och i tidningen Hemslöjden talar man om arv, blodsarv eller ett förvärvat arv. Jag har köpt den här fina ramen, med en mamma och hennes härligt tjocka bäbis de är numera införlivade i min familj, en kärlek, ett kärleksbevis, jag har minnen och saker, jag gör saker som jag stoppar minnen och stunder i, min pappa byggde hus, på vägen in till stan (Kalmar) var det hus överallt som min pappa byggt, renoverat och känt gubbar i, eller tanter, de gamla fälten där Raine och Gunilla fått varsinn gata ligger strax innan där pappa hade sitt förråd på 80talet, jag praktiserade hos Raine och Gunilla sommaren 1986, den sommaren de gifte sig, i tidningen frågade de henne vad som var bäst, hon hade fyllt femtio och sa att de hade kunnat betala hyran i tid utan att låna av kompisar alla månaderna, livet går i cirklar, nu är det jag som snart är femtio och lever jag i trettio år till får man väl kalla det en arbetsseger, minnen konsten och kärleken, det är väl det som är livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar