lördag 29 augusti 2015

augusti


oh nej håret växer som ogräs, den varma och fortfarande skarpa augustisolen tvingar ut folk på helgpromenader, satt i Pildammsparken och glodde på joggare, drösavis av dem, fler än getingarna, sen bort till skuggan bakom bibblan, öliga gubbar som lät petank i en berså och jag låg och kikade på kanalen där en gondol gled förbi, kära Malmö jag vill vara kvar här, men på tisdag behöver jag en ny bostad, jag och alla hundratusentals unga människor som dräller över cykelvägarna (det tar nån vecka att bemästra ögon i nacken tekniken) min döda punkt ligger på vänster sida, jag har reumatiskstel nacke och kan knappt vrida huvudet åt vänster, det kan bli min olycka, men det är så mycket annat som står före i kön så, men augusti har varit fint, många drömmar har slagit rot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar